BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, February 3, 2010

Ummm..Renungan bersama.. ('',

Hari nie dh masuk lebih kurang seminggu lebih dh aku berada kt SMK Paloh Gua Musang nie..
mula2 susah jgk nk sesuaikn diri kt sini..yelaa maklumlah suasana br laa katakn..Tp, lama kelamaan aku yakin aku akn membiasakan diri dengan keadaan di tempat baru nie..

Jarak di antara K.Bharu dgn Paloh >= 140 km...mengambil mase lbh kurang 2 jam lebih jgk laa perjalanan..
kalu sejam lebih jah..May B aku ulang-alik dari Umah (KB) ke sini...

Yang paling penting sume cikgu2, staff,student kt sini baik2 belaka...Tentang makanan plk x yah risau..sb mkan kt sini lebih kurang kt KB..Ader cikgu lelaki yg masak macam Hotel gitu tiap2 malam..So, aku join laa sekali..

Demi mencari rezeki yg halal & utk sesuap nasi aku yakin,pasti, confirm bahawa rezeki ade di mana-mana jea...kita hanya perlu berusaha..& bersyukur apa yang kita akan dapat & dapat...Tanpa usaha nescaya rezeki tidak akan datang bergolek-golek..So, tepuk dada tanya selera..Adakah kita masih di takuk lama @ berusaha untuk mengubah nasib diri kita kpd yg lebih baik dan baik lagi..

Sama-samalah kita renungkan bersama..rencana yg x seberapa ini aku tuliskan untuk diriku sendiri supaya tak mudah lupa diri tentang siapa kita ?.. dan untuk mengingati setiap detik,saat dan waktu bahawa dunia nie di pinjam kan kpd diri kita sementara saje..

0 comments: